2014. május 23., péntek

95. fejezet

95. fejezet

Tömör gyönyör a világ, nemde?


Gyönyörű volt az ég. De nem csodáltam. Hideg volt. De nem fáztam. Könnyek mardosták a szemem. De nem tudtam sírni. Ordítani akartam. De nem tettem. A járda közepén feküdtem. De ez senkit sem érdekelt. El akartam űzni a gondolataim Koikiről. De képtelen voltam rá. Csak egyedül fekszem a tél közepén az utcán. De nem is érdekel különösképp. Az időérzékem oda. De miért is baj az?
Egyszerűen, bambán pislogok a tiszta, fekete égre és az őt tarkító, fényes csillagokra. Hát nem csodaszép? Életemben nem láttam ennyire tökéletesnek! A holdról is csak úgy szóródott a fény a városra! Az épületek nem csak ebben az ocsmány, rozsdaszínű, törött lámpafényben fürödtek, hanem egy ezüstös árnyalat is játszott rajtuk. Fantasztikus látvány! Koiki vajon már hazaért? Vagy talán Ő is ezt a csodát nézi? Még ha nem is figyeli éppen, akkor is biztosra vehetem, hogy ugyanez a szépséges látvány mutatkozik felette is. Egy ég alatt élünk. Egy levegőt lélegzünk. És ennek már többnek, mint elégnek kellene lennie a boldogságomhoz? Ugyan! Ha ennyivel beérném, már belehalhattam volna a gyönyörbe…
A telefonom már nem tudom, mióta rezgett a zsebemben. De annyira biztos voltam benne, hogy bárki is keres, nem érdekel a mondanivalója! Koiki úgyse hív fel, másért meg felesleges megtörnöm ezt a szemkápráztató képet… Néha megszakadt a csörgés, majd újra és újra visszatért. Mégis mi értelme ennek az egésznek? Ki a fenét érdekel ennyire, hogy mi van velem? Előhalásztam a zsebemből a készüléket, és a kijelzőre néztem, ami kegyetlenül erős fényével világított a szemembe. Az Apa felirat villogott a telefonomon… Ha kinyomom, vajon megérti a célzást, hogy hagyjanak a picsába? Vagy inkább fel kéne vennem, és nyíltan belemondani? Úgy legalább megnyugtathatnám őket, hogy nem raboltak el vagy valami… Bár… ez nem aggodalom. Azért hívnak, mert nincs, akit ugráltassanak otthon és elfoglalja Akasakut! Kinyomtam, és visszaraktam a zsebembe. Ch! Idióták! Mi a francnak zaklatnak?
Feltápászkodtam a hideg betonról, mire újra megérezhettem a körülöttem uralkodó fagyot. Összehúztam és megigazítottam magamon a kabátomat. Lehet, nem a legjobb ötlet ilyenkor szenvedni az utcákon… de nem akarok most hazamenni!
Elindultam tovább egyenesen az utcán. Valahova majd csak kilyukadok. Éreztem, hogy a telefonom megint rezeg, de figyelmen kívül hagyva sétáltam, közben az eget nézve. Hatalmas és tiszta. Fenséges és mégis szerény. Milyen lehetetlennek tűnő dolgok! Egy emberben ezek a tulajdonságok miért nem lehetnek jelen mind, egyszerre?

Máris a hídnál vagyok? Lépdeltem fel a lépcsőkön. Odafenn a fakorlátnak támaszkodva figyeltem a jeges vizet. Milyen szép! Nyugodt és tekintélyt parancsoló, ahogy szinte észrevétlenül suhan alattam át a víz. És ahogy az égen ragyogó csillagok fénye visszaverődik a víztükörről, egyszerre hátborzongató és gyönyörű! Meg akarom érinteni. Bele akarok zavarni ebbe az egységes, makulátlan szépségbe! El akarom rontani a harmóniáját! Azt akarom, hogy az egész tűnjön el! Egy száraz meder legyen a helyén, amit köd borít el! Az eddig a mélyén úszkáló, gondtalan halak mind egy szálig élettelenül, ocsmány rohadásszagot árasztva feküdjenek benne! A néhány napja a folyó által elsodort macska teteme most pihenjen meg végre ebben a pöcegödörben, hadd csődüljön ide Tokió összes vézna, beteg korcsa! A kislány, aki elvesztette itt a kedvenc babáját, hadd lássa meg, ahogy a mocskos, megcsonkított játéka a kutyák martalékává válik! Hadd tűnjön fel a lakosságnak az elmúlt évek öngyilkosainak száma, mikor egy-egy oszló húscafat vagy megsárgult csont kiáll a mederből! Látni akarom ezt a kaotikus képet! Ahogy a polgárok kétségbeesetten ismerik fel egy-egy végre látható maradványban rokonaik, barátaik, házi kedvenceik vagy akárcsak kedves tárgyuk… Micsoda látvány lenne! Sok-sok elkámpicsorodott ember, akik könyörgően fohászkodnak isteneikhez megváltásért, miközben a drága isteneik vigyorogva nézik, ahogy kedvenc teremtményeik szenvednek… Igen. Ez az a világ, amelyben élek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése