2014. május 27., kedd

107. fejezet

107. fejezet

Testvérkéim!


Valóban nem csak dísznek gomolyogtak a felhők az égen… Épp kezdett ismerős lenni a környék, mikor hirtelen szakadni kezdett az eső. Nem különösképp érdekelt a dolog már. Egy kis megfázás nem árthat annyit… A szél is egyre erősebb lett. Azt hiszem, egy kis pihenő év közben most már biztosítva lesz!
Némán kullogtam a szinte üres utcákon. Akik gyalogosak voltak, szinte mindegyszálig sietve rohantak kik esőkabátba bújva, kik csupán kapucniban, fedezéktől fedezékig. Pedig milyen jó érzés! A kapucnim alól kilógó hajtincseim egészen a homlokomhoz tapadtak, a kabátom és nadrágom is teljesen eláztak, de mégis olyan kellemes… Mintha csak az eső és én lennénk! Csak mi ketten… Előrenyújtottam az egyik kezem. Olyan finoman hullnak rá a vízcseppek még ebben a megvadult szélben is! Tolonganak azért, hogy melyikük maradjon ott, és melyikük hulljon a mélybe. Mind a végsőkig küzdenek. Egyre többen vannak. Átláthatatlan már ez a kavalkád közöttük. Szinte egységes patakként csörgedeznek végig a karomon, bekúszva a kabátom alá. Kiráz a hideg ettől az érzéstől… bár lehet, hogy csak a jéghideg érintése teszi… de mégis annyira fantasztikus!
Ahogy egyik utcán befordultam, a szél szembecsapott, és lekapta a kapucnit is a fejem tetejéről. Nem gond. Most már ott is érezhetem az esőcseppek kopogását. Olyan, mintha kiáltoznának! Mint egy szurkolótábor! Azt akarják, hogy mindegyiküket magamhoz vegyem. Szánalmas… Túl sokan vagytok. Ez képtelenség! De ezek a könyörgő kiáltások… Egészen meghatódok! Kis apróságok, de mégis micsoda hangjuk van! Én is egy akarok lenni közülük! Együtt kiáltozni… kissé önös érdekekért ugyan, de együtt! Mind egyszerű, kicsiny esőcseppekként… És boldogan letámadni egy-két hozzám hasonló alakot. Vagy csínyből rávetni magunkat egy-egy törött esernyős balfácánra, akik összehúzva magukon a kabátot próbálnak minél előbb elmenekülni előlünk. De nem hagynánk annyiban! Addig kergetnénk, míg egy hatalmas csapatunk el nem ejtené. Mégis milyen jogon akar távol maradni tőlünk? Hiszen olyan hihetetlen érzés magadon érezni az esőt! Bármilyen vadul zuhog, a cseppek mégis csak puhán cirógatják a bőrödet…
Annyira remek! Lágyan simít végig az ember arcán, elbújtatva maga mögé minden bajt. A könnypatakok láthatatlanná válnak. Mindent elrejt a külső szemlélők elől. Imádom az esőt. A gyengéd érintése megbabonáz! Egészen annyira, hogy kis híján összerogyok a földön a gyönyörtől… vagy ez nem a gyönyör érzése lenne? Talán tévedek, és azért kapaszkodok ebbe a villanypóznába, mert ehelyett a reménytelen szenvedést érzem? Ugyan! Mindkettő egykutya! Ha valaki egy percig is esélyt kap az örömre, a sarkában már ott is áll a kín… Széles, szadista vigyorral marja bele apró, tűszerű fogait az ember szívébe, amint az védtelenné válik!
De hisz az eső más! Nem Ő mar szívbe! Ami most ennyire elfacsarítja, az nem az időjárás vagy bármi kézzel fogható! Ez a kegyetlen érzés egy emlék. Egy emlék, amelyet az eső ölelésében egy másodpercre mintha újraéltem volna! Na, ez volt az, ami miatt alig bírtam talpon maradni egy pillanatra! Miért törnek fel belőlem még ekkor is ezek a szomorú, fájdalmas emlékek? Hát nem volt elég az, ami eddig történt velem?! Miért kell még a természetnek is ellenem fordulnia?!

Összerántottam az öklöm, ezzel szétrezzentve a rajta ülő cseppeket. Nem kell a vigasztalásuk! Visszahúztam a kapucnit a fejemre, amivel talán csak még több vizet zúdítottam a nyakamba. Aztán zsebre tett kezekkel haladtam tovább az esőfüggönyön át. Minek nekem az, hogy még az időjárás is csúfot űzzön belőlem? Sajnálom, Apróságok! Nii-san még fog veletek találkozni, de ez a mai nap nem egy hosszú, vidám délutánt nyújt nektek Vele…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése